PRAT DE CADÍ, UN DELS MILLORS MIRADORS DEL CADÍ

Comments (0) Bona ruta, Excursions

Carles Gutiérrez

Segur que tothom una vegada o altra ha circulat per la carretera N-260 que va del túnel del Cadí fins la Seu d’Urgell, on hi trobem la part més occidental de la Cerdanya. Durant aquest trajecte, és molt probable que ens haguem quedat embadalits mirant les parets del vessant nord de la Serra de Cadí, ja que no passen desapercebudes, per les seves llargues i verticals caigudes.

Així doncs, ús proposem una excursió fàcil, per fer amb família, que ens portarà ben bé a les faldes del vessant nord de la Serra de Cadí, per poder gaudir d’aquests paisatges tant agrestes que formen les seves parets. L’excursió ens portarà fins Prat de Cadí, un panell immens que s’obre enmig del bosc, on podrem gaudir des de ben aprop de les canals més conegudes de la Serra de Cadí, situats als seus peus. És un dels millors indrets de tota la Serra de Cadí, tot i no estar situat a les parts més elevades de la Serra. Un lloc pintoresc que convida a passar-hi el dia i de ben segur, no deixarà indiferent a qui s’hi acosti.

Com arribar-hi ?

Mitjançant la N-260 arribarem fins al poble de Martinet, situat en plena Cerdanya a la província de Lleida. Sortint de Martinet direcció la Seu d’Urgell, trobarem un panell indicatiu per desviar-nos cap a Montellà, trencant a l’esquerra. Pocs metres després, trobarem un desviament a mà dreta en direcció Estana i després d’uns 10 quilòmetres per asfalt arribarem a Estana; estacionarem el vehicle en una zona habilitada a la qual hi ha una font només entrar al poble. Estana per si sol, ja és un bonic mirador de la Serra de Cadí.

Dades d’interès sobre el recorregut

Alçada mínima: 1499m
Alçada màxima: 1826m
Distància total: 7,5 km (anada i tornada)
Temps empleat: 2 hores
Desnivell + : 363m
Desnivell – : 363m

L’itinerari

Creuarem el poble d’Estana pel carrer principal i baixarem per pista fins al Coll de Pallers (1499 m) on hi arribarem en uns 10 minuts. A partir d’aquí ens endinsarem al bosc seguint les marques grogues i blanques del sender PR C-121, de la xarxa de camins i senders de la Cerdanya. Anirem guanyant alçada de forma progressiva, sense pendents desmesurats superant el Coll de Reineres (1720) i el Collet Roig (1770 m), sempre seguint un camí ben visible i fresat en sentit sud, dirigint-nos a les faldes del vessant nord de la Serra de Cadí. A la part final, el sender s’estreny i s’aplana fins arribar de sobte, a la clariana on hi ha situat Prat de Cadí (1826 m).

Observacions

Arribats a Prat de Cadí, podrem visualitzar dues de les Canals concorregudes: la Canal del Cristall i la Canal de l’Ordiguer amb la Roca de l’Ordiguer despuntant en primer terme, preuada pels escaladors. Els més valents podran continuar pel mateix sender que s’enfila de forma vertiginosa per la Canal del Cristall per arribar a les parts més altes de la Serra de Cadí, només recomanable per gent amb experiència a l’alta muntanya.

Una altra opció és començar l’itinerari a Coll de Pallers (1499m), on hi ha zona habilitada per estacionar el vehicle, ens estalviaríem uns 20m de ruta tot i que recomanem sortim des d’Estana per així visitar una mica el poble.

Carles Gutiérrez

Dialog content.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>